ثبت برند لوازم خانگی؛ 0 تا 100

تاریخ : 1402/21/09 نویسنده :admin3 بازدیدها : 22 موضوع : بلاگ






منظور از لوازم خانگی چیست ؟

لوازم خانگی ، دستگاه هایی هستند که کارهای روزانه خانه داری را آسان تر می کنند. این وسایل زندگی انسان را متحول کرده اند و سبب بهبود بهداشت – کیفیت مواد غذایی و تسهیل امور خانه داری گردیده اند. لوازم خانگی را می توان به ۲ بخش برقی و غیر برقی تقسیم نمود. لوازم خانگی برقی مانند یخچال – فریزر – جارو برقی – ماشین لباسشویی – چرخ گوشت و … ، لوازم خانگی غیر برقی مانند مبلمان – فرش – کالای خواب – اجاق گاز – انواع ظروف و …. در این مقاله بیشتر منظور و توجه معطوف به لوازم خانگی برقی و انواع اجاق گاز ها می باشد.



اقدامات لازم جهت تولید لوازم خانگی

ایجاد فضا و دستگاه ها و لوازم اولیه ی تولید.

اقدام به دریافت مجوزات لازم.

ثبت برند.

اخذ استاندارد های لازم برای محصولات تولیدی خود و عرضه به بازار هدف.



اهمیت ثبت برند لوازم خانگی

1.قطعاً اولین دلیل ثبت برند در کلیه ی حوزه ها ، ایجاد انحصار و تمایز می باشد. حوزه ی لوازم خانگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اولین هدف از ثبت برند در این حوزه نیز ایجاد تمایز و انحصار می باشد.

2.دومین دلیل اهمیت ثبت برند لوازم خانگی به حکم قانون میباشد. کلیه ی لوازم های خانگی پس از تولید باید استاندارد های لازم را اخذ نمایند تا بتوانند راهی بازار هدف شوند. اما ارگان ها و اداراتی که مبادرت به صدور این استاندارد ها می کنند در اولین قدم از شما برند ثبت شده می خواهند در صورتیکه برند ثبت شده نداشته باشید نمیتوانید استاندارد های لازم را اخذ و در نتیجه در فروش محصولات خود دچار مشکل جدی خواهید شد.

3.در صورت فقدان برند اگر به‌صورت غیر قانونی کالای خود را روانه ی بازار نمایید به زبان عامیانه چون یک کالای بی نام و نشان محسوب میشود ، افراد اعتماد به خرید آن نمیکنند و ضرر های مالی جبران ناپذیری به بار می آورد. همچنین به محض شناسایی چنین واحد تولیدی ، جلوی فعالیت آن گرفته و پلمپ خواهد شد.



شرایط ثبت برند لوازم خانگی ؟

بله. چنانچه در حوزه ی تولید لوازم خانگی فعالیت دارید برای ثبت برند باید پروانه بهره‌برداری معتبر که وزارت صنعت معدن تجارت صادر می کند را اخذ نمایید یا چنانچه جواز تأسیس دارید باید پیشرفت فیزیکی نیز اخذ نمایید.اما اگر در حوزه ی توزیع و فروش لوازم خانگی فعالیت دارید با اخذ جواز کسب از اتحادیه ی مربوطه می توانید نام فروشگاه یا تجارتخانه ی خود را به ثبت برسانید.



مدت زمان ثبت برند لوازم خانگی

برای ثبت برند در حوزه ی لوازم خانگی بازه ی بین ۲ الی ۳ ماه را باید در نظر داشته باشید. 



مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لوازم خانگی 


متقاضی شخص حقیقی باشد :

مدارک هویتی شخص متقاضی ( کارت ملی و شناسنامه)

نشانی اقامتگاه و کد پستی

آدرس الکترونیکی متقاضی

وکالت نامه وکیل دادگستری

شماره تماس

تصویر علامت تجاری ( نوشتاری یا لوگو )

لیست از پیش تعیین شده ی کالا و خدمات مدنظر

مجوز صادره از مرجع صالح جهت فعالیت (جواز تاسیس، جواز کسب، جواز بهره برداری و…)


متقاضی شخص حقوقی باشد :

روزنامه رسمی تاسیس شرکت

روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت

تصویر مدارک هویتی مدیرعامل

تصویر لوگو و یا علامت و برند در اندازه مشخص

مجوز فعالیت شرکت در موضوعی که قصد ثبت برند راجع به آن را دارند.

تعیین طبقات بین المللی کالا و خدمات مدنظر که قصد ثبت برند در آن را دارند.



هزینه ثبت برند لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی

هزینه ثبت برند لوازم آشپرخانه و لوازم خانگی در دو مرحله قابل تقسیم شدن است.بخش ابتدایی برای تشکیل پرونده الکترونیک و ارسال تقاضای ثبت برند است.بخش دوم مربوط است به زمانی که برند مورد تایید قرار گرفته است.

در صورتی که برند مورد تایید واقع شود شما در وهله اول باید تشکیل پرونده فیزیکی دهید و هزینه روزنامه رسمی را پرداخت نمایید.در صورتی که معترضی بر حق ثبت برند شما نبود باید هزینه ثبت برند را برای حق الثبت، روزنامه رسمی و صدور سند واریز نمایید.





09177755652