مراحل تمدید برند

تاریخ : 1402/14/12 نویسنده :admin3 بازدیدها : 23 موضوع : بلاگ


تمدید برند یا تمدید علامت تجاری همیشه برای بیشتر شرکت‌ها یک چالش اساسی بوده است. کما اینکه خیلی از برندها به دلیل عدم تمدید به موقع، توسط شخص دیگری تصاحب شده‌اند.

یکی از مهمترین ویژگی های یک کسب و کار موفق برخورداری از یک علامت تجاری است. برندهای موفق دارای یک برند تجاری مشخص و معین هستند، که اعتبار آن مدت زمان مشخصی دارد و پس از مدتی نیاز به تمدید برند است. مدت زمان اعتبار یک علامت تجاری برای یک برند ده سال است. پس از پایان مدت زمان اعتبار شما باید اقدام به تمدید اعتبار برند خود کنند.

برای تمدید اعتبار به شما ۶ ماه فرصت داده می شود و اگر در این مدت تمدید انجام نشود، علامت تجاری شما دیگر به شما تعلق ندارد. و شرکت و افراد دیگری می توانند، از آن استفاده کنند. برای تمدید اعتبار برند چند مرحله مهم وجود دارد.


ثبت نام در سایت مالکیت مرکزی

وارد کردن اطلاعات مربوط به خدمات و محصولات

آپلود مدارک

پرداخت هزینه تمدید برند

دریافت شماره پیگیری


نکات مهم تمدید برند

برای تمدید یک نام تجاری یا برند باید به نکات مهمی توجه داشته باشید.

تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنید.

پس از ایجاد تغییرات باید تمام موارد را در روزنامه مانند زمان ثبت اولیه منتشر نمایید.

قوانین و مقررات جدید را در نظر داشته باشید.

یکی دیگر از نکات، پرداخت هزینه تمدید نام تجاری و برنداست.

تمدید برند یا نام تجاری، بر اساس نوع فعالیت آن تغییر می کند.


مراحل تمدید اعتبار برند

تمدید یک برند از مراحل خاصی پیروی می کند.

تکمیل فرم یا اظهارنامه تمدید برند و نام تجاری و دریافت گواهی تجدید ثبت.

ارسال مدارک به اداره مالکیت صنعتی

ضمیمه مدارک به پرونده قبلی برند

پرداخت هزینه حق الثبت و ارائه فیش

آماده کردن پیش نویس آگهی

صدور گواهی تمدید

انجام این مراحل پیچیدگی خاص خود را دارد و شما باید تمام مراحل را با صبر و حوصله انجام داده، تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.می توانید برای انجام مراحل ذکر شده، از مشاوران و متخصصان با تجربه راهنمایی و کمک دریافت نمایید. توجه داشته باشید که برای تمدید علامت تجاری، مدارک لازم برای شخصیت حقیقی و حقوقی دارای تفاوت هایی است که در زمان بارگذاری اطلاعات باید این موارد را مورد توجه قرار دهید.


 

نتیجه گیری

برند یا نام تجاری، اعتبار یک کسب و کار و تجارت است. در ایران هر برند یا نام تجاری برای مدت ۱۰ سال  اعتبار دارد، و پس از پایان مدت ده سال صاحب کسب و کار به مدت ۶ ماه زمان دارد تا دوباره نام تجاری خود را تمدید نماید. بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن صاحب برند و نام تجاری مدارک مورد نیاز برای تمدید متفاوت خواهد بود. معمولا مدت زمانی که انجام امور تمدید یک علامت تجاری طول می کشد حدود ۲ روز خواهد بود.




09177755652